catiosha

Tuff dag....

....i lägenheten idag. Skulle ha fått lite möbler levererat till min nya lägenhet idag. Dom skulle ha kommit mellan 07.00 och 15.00. Vid tolv-tiden kommer dom sig för att ringa och säga att dom inte kommer att kunna leverera grejerna, för dom själva har inte fått alla sina leveranser. Så nu kommer dom att leverera sakerna på tisdag istället, hoppas verkligen att dom har allt då. Men det känns nog irriterande att inte få sakerna som man förväntat sig, Men att man var tvungen att gå upp så tidigt och vänta halva dagen på något som inte kom, när man kunde ha gått en extra vända till den gamla lägenheten istället eller gjort något annat än att gå i en lägenhet och inte kunna mer än att försöka städa lite och annat som man kunnat göra senare ändå. Hade varit så skönt att kunna ha ett köksbord att sitta vid=) Fast jag tog med mig min luftmadrass, så jag kunde ligga på den och läsa ett tag ialla fall.

Éfter att dom ringde, så bestämde jag mig för att åka till Ikea! Där blev det inhandlat lite kastruller och annat till lägenheten, som jag ännu inte köpt. Måste säga att Ikea är bra, tyckte att jag fick ganska mycket för mindre pengar. Hade jag köpt samma grejer någon annanstans, så hade jag väl blivit helt ruinerad...Nu känner jag mig bara halvt ruinerad=P
 
Sen fick jag plockat undan lite grejer och diskat lite, så blev jag så trött, så jag somnade. Måste säga att jag sov väldigt bra i den nya lägenheten. Luftmadressen är väl inte den ´bästa luftmadrassen jag har sovit på, som systeryster fick erfara, men sov som en stock ialla fall. Det hjälper nog att ha varit väldigt förkyld i veckan (som jag inte är helt bra än ifrån), plus stress från den här flytten och lite annat smått och gott. 

Måste säga att det än så länge har varit väldigt tyst i lägenhetsbyggnaden jag bor i. Vet inte om det bor någon ovanför mig, men det har varit så tyst och lugnt när jag har varit i lägenhet. Hur underbart som helst!! Och vad skönt det är att kunna komma till lägenheten och allt är som jag lämnade det.....Inga rumskompisar som "glömmer" att städa badrum eller spisar. Eller grannbarn på övervåningen som håller på så att man tror att dom ska braka igenom deras golv/mitt tak i vilken sekund som helst. Bara tyst och lugnt! Det enda är väl gatan  på ena sidan lägenheten, som ju är en utav dom mer aktiva gatorna i Greenock. Där hörs ju in i lägenheten, men jag hoppas att det inte ska höras så mycket i mitt sovrum. som ligger innåt en "gård" och är nog lite tystare.

Imorgon så ska jag laga mat i min nya lägenhet, för första gången och använda mina nya kastruller och stekpanna som jag köpte på Ikea idag. Det ska bli mycket spännande. Har redan invigt spisen med att koka lite te-vatten, men det är ju inget avancerat. Har en elektrisk spis i nya lägenhet, till skillnad från  den gamla lägenheten, känns säkrare på något sätt. Har ju varit livrädd dom få gånger jag vågat mig på spisen i den gamla lägenheten. Har ibland kokat lite tevatten här (när jag verkligen velat ha te, fettstänk till trots) ibland och har undrat om spisen ska fatta eld från eldlågorna eftersom hela spisen är full av fettstänk. Men  behöver jag ju inte bekymra mig för i den nya lägenheten, dels för att det är en elektrisk spis och dels för att jag givetvis kommer att hålla spisen lite mer ren=)

To be continued......=)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Låter härligt med den nya lägenheten. Men väldigt irriterande med möblerna. Nu ska jag i säng för jag är jättetrött.

2 Lena
skriven :

Ps. det var jag som skrev det.