catiosha

Quorn.....

Tänkte "gå på" upptäcksfärd när det gäller quorn. Ni som är intresserade av vad quorn är, kan ju alltid titta in på den här länken: http://sv.wikipedia.org/wiki/Quorn. Tror att sidan förklarar lite quorn lite bättre än vad jag kan för tillfället.

Har redan gjort quorn-färs ett par gånger, istället för att göra vanlig köttfärsås. Får ta bild på hur den ser ut, vid tillfälle. Men det är något jag kan rekommendera, faktiskt. Det gäller bara att komma ihåg att man kanske ska krydda lite extra än med vanlig köttfärs.

Mitt nästa "projekt" har varit att tillaga "Swedish-style balls", låter nog lite roligt, men helt enkelt svenska köttbullar gjorda på quorn, istället för på vanligt köttfärs. Hade först tänkt att försöka mig på att göra egna quorn-bullar, men drog slutsatsen att risken var för stor att dom skulle bara rasa ihop. Men som ni nog har läst i ett tidigare inlägg, så hittade jag ett litet paket med quorn-bullar i mat-affären. Så jag stekt några till kvällsmat ikväll och dom smakar väl inte helt tokigt. Det smakar definitivt inte som vanliga, hemma-gjorda (inte som köpta heller, för den delen) köttbullar, men det är nog inte helt utan att man skulle kunna vänja sig vid detta. Fast jag skulle nog föredra hemmagjorda. Fast här i Skottland så får jag väl varva mellan quorn-bullar och Ikea's köttbullar.

Men eftersom jag tänkte att jag skulle dokumentera mina "quorn-fynd", så kommer det en liten bild på quorn-bullar här. En bild på quorn-färsen kommer vid tillfälle.


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lena
skriven :

Det ser väldigt brunt ut. Gert blöder inte utan det är så han ser ut.