catiosha

Snön har kommit till Greenock!!!!

Nu snöar det i lilla Greenock igen. Känns nästan deprimerande. Vi hade det så soligt och fint  väder både igår och  på förmiddagen idag. Men sen så blev det så grått och trist på eftermiddagen och började snöa. Får hoppas att det inte ligger kvar allför mycket snö, så att det blir "snökaos" som i London, så att man fortfarande kan ta sig till jobbet. Ironiskt att London  tycktes vara så oförberett när det gällde lite snö. Det var ju inte så att dom hade fått mängder med snö, precis. Dom kanske skulle behöva åka på en tjänsteresa till Ryssland, under vinterhalvåret för att erfara lite "riktig" snökaos=)

Igår så fick jag ett riktigt ryck och köpte en liten krukväxt. Fast jag har tyvärr inte fått planterat om den eller sådär. Får se om jag får köpt lite jord och en lite större kruka, för växt-stackarn. Den var inte speciellt dyr, men jag fastnade för den ialla fall. Får väl införskaffa lite jord och sånt till den snart, så att den inte dör.

Var ute och försökte fota lite igår, när det var så soligt och fint ute. Det var en sådan där riktigt kall men solig vinterdag här i Greenock. Var ute och gick utmed den här Esplanaden som jag gick och tog lite kort utmed för några veckor sedan. Det är helt underbart att den finns och att man kan gå där och känna havsluften med tång och allt. Gick inte hela vägen denna gången, utan nöjde mig att gå hälften typ, det var lagom. Men åtminstone så kom jag ut. lite, vilket kändes mycket  avslappnade, efter  den här veckan som jag har haft. Fast tyvärr så lyckades jag inte hitta mina två svanar, som jag fick fotograferat på nära håll, sist jag var ute och gick här. Det kändes faktiskt lite tråkigt. Det var hemskt kul att få fotograferat dom, ialla fall den ene, på så nära håll som jag fick, utan att dom blev arga på en eller att dom tyckte att man kom för nära dom.

 






Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Tjusiga bilder. Vintern har kommit igen ser jag. :-) Skönt om krukväxten väl.