catiosha

Greenock

Hej alla!!

Bifogar min första blogg här, så att alla kan hänga med ifrån allra första början=) Måste nog ha varit tröttare än vad jag trodde när jag skrev det, kanske inte är helt grammatiskt rätt, men shit happens=)

/Catarina



Hej allihopa!


Nu landade jag i Glasgow igår efter ca 1,5 timmes flygresa. Så vi landade ca 20 minuter tidigare än planerat. Fick sen en "guidad" taxitur ifrån flygplatsen till Greenock, vilket var kul, synd bara att det var så mörkt att man inte såg så mycket. Men det lilla jag såg, såg hemskt fint ut.

Idag så är jag ledig, har varit på jakt efter en engelsk kontakt som passar i uttagen, men ett svenskt uttag på andra sidan, så att jag kan sitta och roa mig med datorn bland annat. Hade ju köpt en ifrån sverige, men upptäckte igår att jag inte kunde få i dator-kontakten i den, bara laddarna för mina telefoner och till kameran. Men har allt löst sig och jag fick även kopplat in mig till internet helt gratis.

Jag bor på studenthemt här i Greenock. Ganska enkelt litet rum med delad kök, dush och toalett. Men det ligger ganska centrallt och alldeles vid floden som rinner genom stan. Greenock är ganska litet....Kanske runt i Varbergs storlek, men verkar mysigt ändå. Det är synd att det gregnar, för annars så hade jag kunnat ta mera kort utomhus.

Jag har lyckats skaffa mig ett lokalt mobilnummer här ialla fall, vilket känns mer lugnt än att använda min svenska mobil. Kostar ju så mycket om folk ska ringa och smsa på den hela tiden. Nu gäller det bara att lära sig det nya numret.

Mitt generella intryck av skottarna är väl att dom verkar vara väldigt trevliga och skämtsamma. Dom verkar vara hjälpsamma om det är något man behöver hjälp med, vilket känns jätteskönt. Men skotskan känns lite svår att anpassa sig till. En del verkar prata så att man förstår det mesta dom säger, men vissa är helt obegripliga. Men jag vänjer väl mig så småningom vid det.


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: