catiosha

Första dagen på jobbet....Och inköp till lägenheten!

Idag så var det den första riktiga dagen på jobbet. Det var lite nervöst, men det gick ändå ganska bra. Det var mest lite genomgång av praktiska saker, regler och lite annat under förmiddagen. Sen gick vi och åt lunch och efter lunchen, så fick vi mer eller mindre sitta någon timme med dom som vi ska arbeta med. Så vi fick sitta med en person och lyssna på samtal och dom fick berätta lite vad dom gjorde. På måndag så börjar den verkliga träningen, då vi ska börja lära oss alla datorprogram, telefon osv som vi ska använda. Det var en skotte som satt bredvid mig, som jag fick reda på, att han hade bott både i Usa och i Moskva....Det kändes lite roligt att han har bott på samma ställen som mig. Han hade väl bott i Ryssland för ca 10 år sedan, så han kom tydligen inte ihåg så mycket ryska längre. Men ialla fall.

Nu har jag varit och spenderat en hel del pengar på lite handukar, tvättmedel och annat smått och gott till lägenheten, så nu tror jag att jag har det mesta som jag behöver. Har till och med fått igång tvättmaskinen, för att kolla hur det funkar. Har ju en tvättmaskin i lägenheten, känns helt underbart. Hoppas att det inte svämmar över där hemma, medans jag är borta=) Tänkte gå och sova i lägenheten från och med i natt. Är  bara här på skolan och hämtar lite grejer som jag behöver. Kommer nog att finnas lite grejer kvar när jag går, men det får jag hämta på söndag eller något, när jag har lite tid.

Så här ser min lägenhet från från utsidan...fönstren till vänster, leder till mitt sovrum, till höger ligger vardagsrummet.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: