catiosha

schamponering.....

Har äntligen tagit tag i det sista röran som fanns i mitt vardagsrum/matsal/kök och städat upp lite granna. Känns hur bra som helst. Så nu känns det som att jag har hittat ett "hem" till alla saker, nu när jag har sänkt ner lite kökshyllor. Så nu har jag damsugit och ikväll innan jag lägger mig, så ska jag bara schamponera mattan.  Britterna, likt amerikanarna, tycks älska att ha heltäckningsmattor...har ingen aning om varför? Men jag hoppas att om jag försöker schamponera mattan lite, att det hjälper att ta bort lite extra smuts. Man ska schamponera mattan, låta det torka in och så ska det tydligen göra saken lättare att damsuga bort smutset sedan. Har gjort det i mitt sovrum och i hallen en gång, men inte i matsalen. Men jag hoppas att det hjälper lite att ta bort smuts, än om man bara damsuger.

Sen är det bara att hitta energi för att gå igenom 2-3 påsar med tidningar och annat, men det får nog bli en annan dag=)





Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lena
skriven :

Blä för heltäckningsmattor! Fast bra att man kan schamponera.