catiosha

Billig sprit och dramatik pa jobbet=P

Gick till den har puben i fredags, som manga pa jobbet gar till. Det var ganska trevligt, faktiskt. Lokalen kandes stor och var hyfsat ljus. Det fanns ingen direkt musik, sa man kunde sitta och prata med folk och traffa nya som man aldrig sett forut, sa dit vill jag garna ga till vid fler tillfallen. Spriten ar ju nastan oforskamt billig i jamforelse med Sverige. Sa man kan ju dricka riktigt mycket, bara for att det ar sa billig=)

I lordags sa var jag och besokte Ikea for forsta gangen i Glasgow. Det var mycket trevlig, fast Ikea i Moskva var nog trevligare, eftersom den lag precis i anslutning till ett annat shopping centra (som om man inte fatt nog av att ga i Ikea i timmar). Men det ar alltid skont att nagon gang ibland fa ata lite svenska kottbullar nar man bor utomlands. Sa det far nog bli fler  besok. Det finns en direktbuss som gar fran Greenock direkt till Ikea och tar ca 30 minuter, vilket ar jatteharligt.Tyvarr sa gar den bara fran mandagar till lordagar, sa man far vilja aka till Ikea om man ska aka pa en sondag, far da far man ta taget och sen nagon lokalbuss darifran. Gar nog lika bra, men inte lika smidigt som en direktbuss.

I sondags sa blaste det typ full storm ute, sa kandes det ialla fall och det osregnade. Det blaste och regnade i lordags med, men i sondags ville nog inte en manniska ga ut.

Idag sa akte jag pa att fa borja svara i telefon. Det gick  val helt katastrofalt, men jag gjorde ett tappert forsok. Tack och lov sa kommer det val inte sa manga samtal in fran Norden inom just mitt omrade, sa jag far nog en mjukstart. Far hoppas att det gar battre imorgon. Fast jag skulle nog hellre ha fortsatt att svara pa emails ett litet tag till. Trots att jag hade en sadan lang traningsperiod, sa kanns det ande som att det ar en sak att kunna nagot i teorin, men en sak nar man ska skrida till verket och faktiskt gora det. Men vi far se...=)

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lena
skriven :

Låter trevligt med puben och Ikea. Låter som det får bli fler besök.



När ska du börja prenumerar på min blogg och när kan man få prenumerara på din? ;-)



Det har varit blåsigt här i Sverige med senaste tiden.



Det går säkert bättre på jobbet. Det är bara att träna och försöka. Man kan inte allt på en gång även om man skulle vilja.