catiosha

Rosslyn Chapel - Edinburg

Idag blev det en full dag för mig. Åkte iväg och tittade på Rosslyn Chapel, det var ganska trevligt. Fast det kunde inte ha legat i en mer sömnigare ställe mitt ute på landet=) Det tog ca 50 minuter att åka till Rosslyn Chapel från centrala Edinburg. Fast mycket mer än Rosslyn Chapel, en liten bar/restaurang och något enstaka hotell, fast det inte. Kändes ganska lustigt. Men mysigt ändå och det var kul att ha fått sett det ialla fall, nu när det är så känt från Da Vinci-boken.


Eftersom jag ändå var i närheten av Edinburgh, så passade jag även på att turista lite där. Måste verkligen säga att jag blev helt förälskad i stan. Måste definitivt dit fler gånger. Hade bra mycket mer karaktär och personlighet än vad Glasgow har. Edinburgh är ju en storstad, men trots det så kändes det mer avslappnat och inte alls så häktigt som i Glasgow, på något sätt...Det kändes verkligen skönt. Och dom hade världens sötaste gågata med restauranger och barer och sånt...Hur mysig som helst! Som sagt....Jag är helt förälskad!!! Sen  var det inte dyrt att åka dit heller, det kostade mig bara runt 16 pund att åka dit med tåg....vilket tar ungefär 2,5 timme...beroende hur det är ställt med bytet av tåg. Passade även på att åka på en sådan här guidad tour-buss, som åker en sväng runt stan. Det var kul.

Tog 141 kort idag, fast jag väntar nog med att ladda upp lite bilder tills imorgon. Känner mig helt slut och vill bara gå och lägga mig och sova. Gick upp vid 6-tiden imorse för att hinna med tåget vid 7....Sen har jag gått och gått hela dagen fram tills jag kom hem nu vid 20-tiden....Helt slut med andra ord!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lena
skriven :

Det låter som jag får åka till Edinburgt när jag hälsar på dig. :) Låter som du hade en trevlig resa.