catiosha

Kanns lattare......

.....Pa jobbet denna veckan. Det kanns skont. Tror att jag borjar inse att folk kanske ar lite mera forstaende och snalla an vad man forst tror. Sa det kanns som det gar battre, aven om man fortfarande gor en massa fel. Fast ibland undrar man ju vad folk haller pa med egentligen. Det ar vissa som tycks ha satt i system att emaila oss sa fort det ar nagot, trots att dom mycket val skulle klara av att gora vad det nu ar sjalva. Det ar sa irriterande. Man kan inte lata bli att skratta och samtidigt undra om folk inte har nagot battre for sig an att emaila oss. En utav svenskarna fick ett email dar en gubbe undrade om den har killen verkligen jobbade for den avdelningen han jobbar for, trots att det stod klart och tydligt i emailet att den har killen jobbar for den har avdelningen. Det ar svart att forklara med nar jag sag emailet sa holl jag pa att avlida eller nagot. Den gubben forsokte verkligen driva med den har killen, det var bara for lojligt.

Sen fick jag reda pa att det var en dansk som tyckt att jag var lite trog i bollen tydligen. Han hade borjat pa samma traning som mig nu innan jul....For ANDRA gangen. Under veckan, sa hade nagon fragat honom hur traningen gick med "den nya tjejen" (vilket var jag) och han hade tyckt att jag var trog. Efter den forsta veckan, sa fick vi gora samma prov, som jag blev mer an godkand pa, medans han blev underkand pa provet (for andra gangen). Det tyckte jag var sa ironiskt nar jag horde det nu i veckan. Nagra utav svenskarna horde detta och dom holl pa att skratta ihal sig at den har killen. Sen visade det sig tydligen, att han tydligen ibland gor lite fel nar han ska fylla i ett formular, som vi alla maste fylla i for att dokumentera alla samtal och emails som vi tar.

Igar sa hade vi, for omvaxling skull, ganska fint vader har i Greenock. Sa jag tog tillfallet i akt och tog mig en lang promenad till narliggande Gourock. Gourock ar som Greenock, liten stad. Tar mig ca 50 minuter att ga en vag. Men det ar ganska fint, for vagen man gar, paminner litei om Strandpromenaden i Vaberg. Sa jag gick och tog en massa bilder pa vagen. Sen sa nar jag kom till Gourock, sa passade jag pa att fika lite och sen gick jag hem igen. Det var ganska skont och behagligt. Sa jag far definitivt gora om det  flera ganger. Tyckte det var en ganska lagom stracka om man vill fa sig en rejal promenad. 





Ska forhoppningsvis fa  igang internet pa torsdag hemma i lagenheten, sa da ska jag definitivt borja att ladda upp lite bilder och sant har pa bloggen. Da kan jag borja skriva lite oftare och aven borja anvanda svenska tecken.  Ska bli skont att fa internet hemma.

Igar sa var jag pa en musikbar som heter Slanj. Det var en kompis som ville ga dit, tjatat om det anda sen jag traffade henne for nagra veckor sedan. Det var visserligen trevligt, fast det var inte min stil. Det var ingen dansklubb, aven om dom hade ett litet dansgolv. Men samtidigt var musiken sa hog, sa man kunde definitivt inte prata med varandra och det kandes som man var helt dov efterat. Men jaja, nu har man varit dar ialla fall!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lena
skriven :

Konstiga namn de har på samhällena där. ;)

2 Anonym
skriven :

Mm. Älskar japanskt papper. Det är verkligen vackert. Jag är i himlen. ;)

3 mamma
skriven :

det ska bli kul när du får internet hemma.

kram mamma