catiosha

Forbannade forkylning och evig hyperhosta.....

Gar fortfarande med forkylning (som jag fick strax efter juldagen, for alla er som inte vet!)....Haller pa att bli helt tokig, bara for att jag  inte kan lata bli att hosta som en galning...*GRRRRR*. Valdigt irriterande!! Var hemma 2 dagar fran jobbet i forra veckan, bara for att jag var sa forkyld...Mindre kul! Plus att nyarsafton tillbringades hemma i sjuksangen...Roligare har man haft har i livet. Fast alla pa jobbet verkar vara forkylda. Innan jul sa var det influensa, nu ar alla hyperforkylda....

Men nu har kylan hittat till lilla Greenock...Lite kallt, men tror att Goteborg var varre. Langtar redan efter sommaren, sa att man forhoppningsvis kan komma ut lite och njuta av nagot varmare och finare vader.

Idag sa aker mamma o pappa hem igen, efter att ha varit har i Greenock i nagra fa dagar. Vi var bland annat i Glasgow och tittade och sen var vi och sag pa sma ulliga far vid vagkanterna pa landet....Ganska kul. Det var ganska kul att fa besok, faktiskt. Sa nu fick jag lite mer av mina grejer=)

Nu sa borjar jag klockan 07.00 pa morgonen pa jobbet.....Det ar tufft att borja jobba sa tidigt pa morgonen, nar det ar kallt och morkt ute. Fast det positiva ar att jag slutar redan 15.30 pa eftermiddagen, sa  jag far tid over att gora lite annat pa eftermiddagen. Det kanns kul att kunna hinna med och titta lite affarer innan dom stanger, aven om man inte koper nagot. Nu nar ledigheterna ar over, sa har jag pa allvar fatt borja svara pa emails som kommer in pa jobbet. Kanns spannande. Fast tyvarr sa ar det fortfarande ganska slott. Men jag fasar da jag maste borja svara i telefonen...Det ar ju alltid valdigt nervost innan man kommer in i det hela. Men vi far se nar det blir.

Sen har jag antligen fatt klippt mig....Det kanns underbart. Det blev faktiskt ganska ok, for en gangs skull. Det blev nog inte superbra, men det blev anda valdigt ok. Det kanns skont att fa haret klippt, det behovdes verkligen.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lena
skriven :

Äntligen en uppdatering. ;-) En tjatig syster du har va? Låter trevligt med får osv. Men verkligen mindre kul med förkylningen. Hoppas verkligen du blir bra snart. Kanske ska ta en vitaminkur för kroppen. Låter som den behöver det. Vad är det för e-mails och samtal du får svara på?

2 Lena
skriven :

PS: hoppas du sett prenumerationsfunktionen jag lagt till på min blogg? Ska också lägga dit ngn funktion som man ser antal besökare per dag och vecka etc.