catiosha

After Work och Ikea.....

Igår så hamnade jag på after work med jobbet, det var ganska trevligt faktist. Fick träffat lite nya människor och så, det var trevligt. Gick dit direkt efter jobbet med 2 jobbarkompisar, det var inte alls planerat från min sida, men det  var kul ändå. Vi åt där med, åt lax med hollandaisesås och pommes frites. Ingen hälsodiet precis, men faktiskt väldigt gott. Det var en kille där som verkar ha tappat merparten av sina tänder i överkäken och dom han hade i underkäken verkade vara fulla av  hål. Den munnen kan inte ha  sett en tandborste på 110 år, än mindre än en tandläkare. Jag som tyckte det var illa med mina tänder!!

Idag så blev det till att åka och äta lunch på Ikea. Åt köttbullar, sås och potatis som vanligt. Tänka sig att det kan vara så gott när man bor utomlands. Sen fick jag köpt med mig lite lingonsylt hem också, om jag får för mig att göra köttbullar någon dag. Dom har sådana små gulliga Ikea-påsar här i Glasgow. Det är som dom vanliga stora blå (och dom gula) plaskassarna man hittar på alla Ikea-varuhus, bortsett från att dessa är mycket mindre.



Vid Ikea så ligger det dels ett shopping center (som jag inte har varit inne i än) och en massa affärer intill. Där hittade jag en födelsedagspresent till Lena,  tyckte den var hemskt gullig. Kunde inte låta bli att köpa en till mig själv också, bara för att jag tyckte dom såg så gulliga ut. Kunde ha varit lite mer  färg på dom, men jag hoppas att det ska  gå bra ändå. Verkar funka hyfsat bra ialla fall. Hoppas att Lena ska tycka om sin lilla present=P

Här är ett Pariserhjul som man kan åka med, som ligger alledels vid det här shopping centrat.

Ferris Weel
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lena
skriven :

Låter spännande med present. :-)



Trevligt med lite uppdatering på din blogg. Hoppas det blir lite oftare nu när du har internet. Fast det lät inte kul med killen som tappat en del tänder. Glömt att borst tänderna kanske?

2 Lena
skriven :

Trevligt med lite bilder på bloggen. Fram för mer bilder! Visste inte att det fanns ett pariserhjul. ;)