catiosha

Glasgow.......

I och med att jag fick fredagen ledigt pga att det var långfredag, så var det bara att åka in till Glasgow och avnjuta en dag i "storstaden". Måste säga att det var mer än välbehövligt att återigen kunna ströva omkring bland höghus och andas in storstadsluft med allt vad avgaser heter. Tur med vädret hade jag, bortsett från att det skvätte lite under kanske 2 minuter. Det blev att upptäcka en annan, lite större gata, i centrala Glasgow som jag inte har varit på innan. Det var mycket trevligt, fanns lite restauranger och såntdär, mindre folk och turister i största allmännhet. Sen gick jag in på ett sådant här litet "tearoom", som tycks vara så populärt här. Det var ganska trevligt, det var kul att komma ifrån Starbucks och dom andra ställerna där alla turister hamnar. Så nu fick jag dricka mitt "afternoon tea" på riktigt brittiskt vis.  Det här stället var mycket lugnare och det var nog mer för britterna, om man säger. Så det var mycket trevligt. Även här blev det lite bilder=)











Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lena
skriven :

Vi får gå till det här stället och dricka te.