catiosha

Wallander pa brittisk tv....

Det ar sa kul, dom har borjat visa Wallander pa tv...tydligen baserat pa Henning Mankells bocker. Normalt oerhort ointresserad av detta, men helt klart kul att titta pa svensk-baserade program pa brittisk tv.  Sen ar jag overlycklig over att kunna folja Desperate Housewifes en gang i veckan och aven folja Morden i Midsummer, om jag har riktigt tur.

Har sa mycket traning pa jobbet.....det bara gar runt i skallen pa en. Det ar egentligen ratt enkelt, fast det ar bara sa mycket information att halla reda pa. Fast dom har ratt bra redskap for hur man ska holla koll pa saker och ting, sa det ar egentligen bara att man ska lara sig att navigera pa datorn och veta var nagonstans man ska hitta informationen. Imorgon sa ska jag ha test hela dagen...Fast man far tillgang till informationen pa datorn, sa det ska nog inte bli sa svart. Sen ska jag val ha traning i ca 2 veckor till, verkar det som....Sen slussas jag val ut till min avdelning. Eller rattare sagt, jag ar pa min avdelning, bara inte dar jag ska sitta. Sitter med det brittiska teamet, istallet for det svenska/nordiska teamet, bara for att jag ska fa mer "proper" traning. Har val inte riktigt blivit introducerad till den nordiska delen an, aven om jag vet lite vilka det ar och nagra vet vem jag ar....Kan knappt barga mig forran jag far satta igang pa allvar....

Idag sa fick jag ga till nagon statlig myndighet och skaffa ett social security number, vet inte vad det kan tankas heta pa svenska, det ar ju inte riktigt ens personnummer heller, fast det innehar val mer eller mindre samma funktion. Det gick bra, sa det kan nog forvantas dimpa ner i brevladan om nagra veckor.


Helt otroligt, hela den har stan verkar sa somnig nastan. Det marks att det ar en liten stad...Alla tar det sa lugnt har, ingen storre bradska. Men alla ar valdigt snalla ialla fall.

Nu har julen kommit till Greenock ialla fall, det kanns kul. Dom har borjat med julgrejer i affarer och det finns utsmyckningar overallt nu. Dom har aven fatt upp nagra sma julgranar pa jobbet...ser ganska kul ut da vissa star pa skrivborden etc...

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lena
skriven :

Hörde något om att Kenneth Brannagh (osäker på hur man stavar hans efternamn!) skulle spela Wallander. Att engelsmännen var intresserade av att spela in en film om Wallander.