catiosha

vintern har kommit.....

Nu var det langesedan jag skrev....Har varit lite si och sa med att logga in pa natet.

Idag sa slussades vi alla ut till vara respektive avdelningar. Det var kul, fast min dag kandes val samtidigt lite handelselos. Fick bara sitta och lyssna nar en pa avdelningen svarade i telefon och forsoka hanga med i hans email-hantering, men det var ordentligt slott, sa jag fick inte lyssnat sa mycket. Shit happens! Imorgon sa borjar nasta period av traning. Ska lara mig om  produkter och tjanster vi saljer och forhoppningsvis sa gar dom in lite djupare in i dom program som jag ska anvanda mig av. Langtar efter att fa komma igang. Tror att dom sa att hela traningsperioden ar runt 3-4 veckor...undrar om det verkligen ar sa langt, men det kanske inkluderar tiden da man far sitta och faktiskt borja gora saker pa riktigt. Far se hur det funkar.

Nu borjar det bli riktigt kallt har i Greenock. Har ingen aning om gradantalet, men det har varit minusgrader, vaknar upp varje morgon och bilarna ar lite vita, ser nastan ut som ett mellanting mellan frost och sno. Det ser sa fint ut nar jag kommer till jobbet, ibm ligger i som en liten dal. Sa nar jag kommer pa morgonen sa ar det vitt pa kullarna. Onskade att jag kunde ta med mig kameran till jobbet och fotografera hur det ser ut, men tyvarr sa far man ju givetvis inte gora det.

Annars sa har det val inte hant sa mycket har i greenock. Fokuserar val mest pa jobbet just nu och har tyvarr inte rad med nagra storre bravader tyvarr. Far val hoppas pa lonen, som dom lovat ska komma strax innan jul. Lonen kommer extra tidigt nu innan julen.

Igar sa var jag ute och fotade lite, det var kallt, men valdigt fint och soligt. Har ju inte fatt igang internet hemma an, sa jag far ladda upp bilderna senare. Mycket farshinerande att skottarna tycker om att sta och fiska i floden, trots att det ar kallt...Valdigt kul att se!

Alla var sa avundsjuka pa min vinterjacka idag. Dom verkade vara farshinerande att det faktiskt var en laderjacka. Men det ar en valdigt skon jacka att ha pa sig pa vintern.

Maste saga att Greenock ar en typisk liten somnig smastad. Kanns som alla tar god tid pa sig har...inget storre jakt...=) Kanns lite konstigt med tanke pa att alla andra stallen jag har besokt har varit mer eller mindre jaktade platser=)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lena
skriven :

Har julhysterin kommit till Greenock? Finns det några mysiga affärer eller caféer? Berätta, berätta, berätta!